Futr.si

Dieta – veste kako pravilno kombinirati hrano?

dietaKo se lotite diete za hujšanje morate kar nekaj vedeti o sami dieti. Koliko kalorij lahko dnevno zaužijete, da bo vaše hujšanje še varno in koliko kalorij morate porabiti, da bo vaša dieta sploh smiselna.

Več o tem lahko preberete v tem članku. Vaša dieta bo uspešna, če se boste držali določenih smernic, ki jih vsaka dieta predpisuje. Naj vam predstavim nekaj kombinacij hrane, ki se jih morate držati, če želite uspešno shujšati.

Dieta brez mesa – možne kombinacije

Dieta brez mesa naj bi bila sestavljena v naslednji kombinaciji:

  • 30% žitaric
  • 40% sadja in zelenjave
  • 10% mlečnih izdelkov
  • 10% sočivja
  • 10% suhega sadja

Pri sestavi jedilnika bodite pozorni še na naslednje kombinacije:

 

  • Kislo južno sadje, pomaranče in limone, uporabljajte ob postih kot sokove ali celo sadje, ker se ne mešajo dobro s sladkim sadjem ali na splošno z drugo hrano.

shujševalna dieta jedilnik

  • Sladko sadje, banane, lubenice, marelice, smokve, dinje in hruške se še kar dobro kombinirajo s polkislim sadjem, kot so češnje, maline, kaki, robide, borovnice in breskve. O hujšanju z borovnicami si lahko pogledate v tem prispevku.

 

  • Sladko sadje se ne sme mešati z oljnatim sadjem, to so mandlji, pinole, kokos, avokado in olive, lahko pa se uporabi z mlečnimi izdelki ali z moko.

shujševalne diete in recepti za hujšanje

 

  • V istem obroku ne uživajte skupaj sadja in zelenjave, izjema sta ananas in jabolka.

 

  • Zelenjavo pripravljajte z oljnatimi maščobami in sočivjem. Vedno posegajte po hladno stiskanih oljih, priporočljiva so olivno, kokosovo, olje črne kumine, konopljino olje.

 

  • Nikoli ne vnesite v obrok dveh ali več sestavin, ki so polne proteinov, na primer sočivje ali sir, žitarice s proteinsko hrano. Razna žita in riž se dobro ujemajo z zelenjavo. Uspešno je tudi hujšanje z zelenjavo, preberite si ta članek.

zdrava dieta

 

  • Slaščice uživajte kot samostojen obrok, nikoli na koncu obeda, ker so zelo težko prebavljive.

 

  • Sladko, mastno sadje in žitarice so zelo redilna mešanica, zato se te kombinacije pri hujšanju izogibajte.

uravnotežena prehrana jedilnik

  • Lahek zajtrk naj bo sestavljen iz jogurta, sadja in čaja. Malce težji zajtrk vsebuje prepečenec, marmelado in čaj.

 

  • Približno pol ure pred kosilom lahko pijete vodo kolikor želite. Kosilo začnite s predjedjo, lahko samo solato, pomembno je, da je to hladna hrana.

 

  • Če imate radi slaščice je najboljše, da jih pojeste kot popoldanski malico, okoli pete ure popoldne.

pravilno kombiniranje hrane - recepti

  • Večerni obrok naj ne bo preobilen, če imate težave z črevesjem, je za večerjo najboljša samo zelenjavna juha. Pri težavah s prebavo priporočamo uporabo indijskega trpotca!

 

To je nekaj splošnih nasvetov pri shujševalni dieti brez mesa, pazite, da  boste pri izvajanju diete zaužili najmanj 1000 kalorij, da ne ogrozite svojega zdravja. Poslušajte svoje telo, saj vam bo pravi čas povedalo, kaj delate narobe, samo dobro mu prisluhnite! (1) (2)