dieta

Dieta za hujšanje naj bo preprosta in varna! vir: aktivni.si

Ko se lotite diete za hujšanje morate kar nekaj vedeti o sami dieti. Koliko kalorij lahko dnevno zaužijete, da bo vaše hujšanje še varno in koliko kalorij morate porabiti, da bo vaša dieta sploh smiselna.Več o tem lahko preberete v tem članku. Vaša dieta bo uspešna, če se boste držali določenih smernic, ki jih vsaka dieta predpisuje. Naj vam predstavim nekaj kombinacij hrane, ki se jih morate držati, če želite uspešno shujšati.

Kako kombinirati hrano pri dieti brez mesa?

dieta

Pravilno kombiniranje hrane! vir: fuds.si

Dieta brez mesa naj bi bila sestavljena v naslednji kombinaciji:

  • 30% žitaric
  • 40% sadja in zelenjave
  • 10% mlečnih izdelkov
  • 10% sočivja
  • 10% suhega sadja

 

Pri sestavi jedilnika bodite pozorni še na naslednje kombinacije:

  • Kislo južno sadje, pomaranče in limone, uporabljajte ob postih kot sokove ali celo sadje, ker se ne mešajo dobro s sladkim sadjem ali na splošno z drugo hrano.

    dieta

    Kislo južno sadje je primerno ob postih

 

  • Sladko sadje, banane, lubenice, marelice, smokve, dinje in hruške se še kar dobro kombinirajo s polkislim sadjem, kot so češnje, maline, kaki, robide, borovnice in breskve. O hujšanju z borovnicami si lahko pogledate v tem prispevku.

 

  • Sladko sadje se ne sme mešati z oljnatim sadjem, to so mandlji, pinole, kokos, avokado in olive, lahko pa se uporabi z mlečnimi izdelki ali z moko.

 

 

dieta

Kokos kombinirajte z mlečnimi izdelki! vir: dnevnevesti.hr

  • V istem obroku ne uživajte skupaj sadja in zelenjave, izjema sta ananas in jabolka.

 

  • Zelenjavo pripravljajte z oljnatimi maščobami in sočivjem. Vedno posegajte po hladno stiskanih oljih, priporočljiva so olivno, kokosovo, olje črne kumine, konopljino olje.

 

  • Nikoli ne vnesite v obrok dveh ali več sestavin, ki so polne proteinov, na primer sočivje ali sir, žitarice s proteinsko hrano. Razna žita in riž se dobro ujemajo z zelenjavo. Uspešno je tudi hujšanje z zelenjavo, preberite si ta članek.

 

 

  • Med obrokom ne mešajte mleka z zelenjavo! Sadje jejte kot ločen obrok ali skupaj z vročim mlekom.

 

  • Slaščice uživajte kot samostojen obrok, nikoli na koncu obeda, ker so zelo težko prebavljive.

    dieta

    Slaščice naj bodo kot samostojen obrok vir: jezkovahisica

  • Sladko, mastno sadje in žitarice so zelo redilna mešanica, zato se te kombinacije pri hujšanju izogibajte.

 

  • Lahek zajtrk naj bo sestavljen iz jogurta, sadja in čaja. Malce težji zajtrk vsebuje prepečenec, marmelado in čaj.

 

  • Približno pol ure pred kosilom lahko pijete vodo kolikor želite. Kosilo začnite s predjedjo, lahko samo solato, pomembno je, da je to hladna hrana.

 

  • Če imate radi slaščice je najboljše, da jih pojeste kot popoldanski malico, okoli pete ure popoldne.

    diete

    Ta večerjo si privoščite juho!

  • Večerni obrok naj ne bo preobilen, če imate težave z črevesjem, je za večerjo najboljša samo zelenjavna juha.

 

To je nekaj splošnih nasvetov pri shujševalni dieti brez mesa, pazite, da  boste pri izvajanju diete zaužili najmanj 1000 kalorij, da ne ogrozite svojega zdravja. Poslušajte svoje telo, saj vam bo pravi čas povedalo, kaj delate narobe, samo dobro mu prisluhnite!