Futr.si

Vegetarijanstvo – 11 nasvetov za pravilno pripravo hrane

vegetarijanstvoBeseda vegetarijanstvo izhaja iz latinske besede “vegetus”, kar pomeni zdrav ali naraven, zato se ljudje, ki se prehranjujejo po vegetarijanskemu načelu, prehranjujejo naravno in  zdravo. 

Namen hrane je podaljšati življenje, očistiti um in okrepiti telesno moč. To je njen edini namen. Zelenjava, sadje, suho sadje, sočivje, žitarice, mlečni izdelki, arome, zelišča in začimbe, s temi sestavinami lahko skuhamo neskončno število okusnih jedi z različnimi hranilnimi vrednostmi, tudi kadar hujšamo.

Pravilna prehrana je pomembna, preobilno uživanje hrane, uživanje hrane v jeznem in tesnobnem vzdušju, ter uživanje umazane hrane povzroča slabo prebavo, zato je zelo pomembno, kako hrano pripravljamo. Zato si poglejte nekaj nasvetov, kaj pravi vegetarijanstvo – 11 nasvetov za pravilno pripravo hrane. (1)

Vegetarijanstvo – kako pravilno pripravljati hrano?

Prijetno vzdušje in dobro razpoloženje sta pri prebavi enako pomembna kot kvaliteta hrane, zato se lotite pripravljanja obroka vedrega razpoloženja, saj vam bo vaša prebava hvaležna.

  •  Prebava se začne že v ustih, zato hrano vedno dobro prežvečite.

vegetarijanstvo prehrana

 

  • Obroki naj bodo pripravljeni preprosto in naj ne vsebujejo preveč različnih jedi. Hrano je potrebno kombinirati zaradi okusa, za učinkovito prebavo in zaradi presnove.

vegetarijanstvo recepti

  • Jedi naj bodo pripravljene in porabljene v kratkem času, da izrabite hranilne lastnosti , ki jih imajo v sebi.

 

  • Sestavine, ki jih uporabljate naj bodo vedno sveže in dobre kvalitete, če je le mogoče uporabljajte sezonsko in lokalno hrano.

vegetarijanstvo zdravje

  • Slaščice uživajte poredko, za pripravo uporabljajte med namesto sladkorja.
  • Izogibajte se ocvrtih jedi, kadar pa so že na jedilniku, jih pripravite z prečiščenim maslom ali lahkimi olji, kot so sezamovo ali sončnično.

 

  • Če je le mogoče, imejte kosilo ob solarnem poldnevu, ker je takrat moč prebave največja. Z novim obrokom počakajte vsaj tri ure po lažjem obroku in pet ur po težjem obroku.

beljakovine za vegetarijance

  • Med obroki ne pijte hladnih napitkov, raje pijte uro pred ali po obroku. Če imate potrebo po pitju med obrokom, pijte čaj ali zelenjavno juho. Pitje pred obrokom zmanjša apetit, pitje po jedi oslabi želodčne sokove.
  • Bodite čisti! Med kuhanjem in uživanjem hrane vzdržujte visoko raven čistoče, redno si umivajte roke pred in po obroku.