Futr.si

Pomanjkanje vitaminov v telesu – vitamini skupine A in B

Pomanjkanje vitaminov v telesuPomanjkanje vitaminov v telesu se kaže na različne načine. Kadar imunski sistem oslabi, je zelo pomembno, da mu posvetimo vso pozornost. Pri raznih boleznih, prehodnih, kroničnih, rakavih, raznih alergijah in okužbah, pri hujšanju in večjih naporih,  je potrebno vedno najprej okrepiti imunski sistem.

Samo z močnim imunskim sistemom, se je telo sposobno braniti. Z vnosom vitaminov, ki nam primanjkujejo, to naredimo na naraven način, brez zdravil.

Seveda je potrebno obiskati zdravnika, če se naše počutje sčasoma ne izboljša.

Telo nam na različne načine sporoča katere vitamine potrebuje. Večino vitaminov dobimo iz hrane, včasih pa izčrpano telo ne zmore absorbirati snovi, ki jih potrebuje za preživetje, takrat je potrebno poseči po vitaminskih dodatkih in prehranskih dodatkih. Pomanjkanje vitaminov v telesu lahko privede do hudih bolezni, zato  bodite pozorni kaj vam sporoča vaše telo.

Pomanjkanje vitaminov v telesu

Vitamini so skupina kemično različnih snovi, ki jih telo nujno potrebuje, vendar v manjših količinah. Vnašamo jih s pravilno prehrano. Vitamini so pomembni v številnih telesnih dogajanjih, pri rasti, celični presnovi in vplivajo na telesno in duševno stanje posameznika. Pomanjkanje vitaminov v telesu lahko privede do neprijetnih ali celo hudih zdravstvenih posledic.

Po topnosti ločimo vitamine na topne v vodi in topne v maščobah. V maščobah topni so vitamini A, D ,E in vitamin K, vsi drugi so topni v vodi. Ustrezen vnos vitaminov v telo zagotavlja uživanje sadja in zelenjave.

Vitamini so nestabilne snovi, ki se pod vplivom zunanjih dejavnikov izgubljajo,zato je pomembno da sadje in zelenjavo uživamo tudi svežo in surovo, saj se vitamini na vročini in svetlobi izgubljajo.

Katere vitamine nujno potrebujemo?

Življenja ni mogoče vzdrževati brez osnovnih vitaminov, zato je potrebno vedeti kdaj imamo pomanjkanje vitaminov v telesu. Poznamo trinajst vitaminov, ki jih nujno potrebujemo.

  • vitamina A
  • vitamin D
  • vitamin E
  • vitamina K
  • vitamin C

Vitamini A, D, E, in K so topni v maščobah, zato se presnavljajo počasi. Telo jih vsrka kot maščobe , ali skupaj z njimi in jih shrani v maščobnem tkivu. Naše telo te vitamine skladišči in s temi zalogami lahko telo do neke mere zadosti potrebe po vitaminih, če jih s hrano zaužijemo premalo.utrujenost pomanjkanje vitaminov

  • tiamin – vitamin B1
  • riboflavin – vitamin B2
  • niacin – vitamin B3
  • piridoksin – vitamin B6
  • kobalamin – vitamin B12
  • folna kislina – vitamin B9
  • pantotenska kislina – vitamin B5
  • biotin

Vitamin C in vitamini skupine B so topni v vodi, zato je njihov presnova hitra. Njihovo izločanje je hitro, poteka prek kože in ledvic. Te zaloge vitaminov zadostujejo le za nekaj tednov, zato moramo te vitamine uživati redno, da ne pride do pomanjkanja vitaminov v telesu.

Kako nadomeščamo pomanjkanje vitaminov?

Pomanjkanje vitaminov v telesu je lahko nevarno, zato pozorno opazujte svoje telo, ki vam bo vedno povedalo, da vam primanjkuje vitaminov. Priporočamo tudi članek, kako nadomeščati pomanjkanje vitaminov pri naporih v gorah.

Pomanjkanje vitamina A

 

Vitamin A ima pomembno vlogo pri zagotavljanju dobrega vida, pri razvoju celic in tkiv, pomembno vpliva na imunski sistem. Glede na te trditve, ima vlogo pri presnovi železa, prispeva k ohranjanju zdravih celic, pomaga ohranjati zdravo kožo, ohranja vid, pomaga pri izboljšanju imunskega sistema in ima vlogo pri specializaciji celic.

Prvi znaki hudega pomanjkanja vitamina A je nočna slepota, ki se lahko razvije v hude poškodbe vida in trajno slepoto, pri manjšem pomanjkanju vitamina a, lahko pride do oslabitve imunskega sistema. V našem okolju so huda pomanjkanja tega vitamina redka, v državah v razvoju pa so eden glavnih vzrokov slepote in velike smrtnosti otrok.

Vitamin A je potreben tudi za normalno spolno dejavnost in razmnoževanje, za nastanek posteljice in razvoj zarodka.kje najdemo vitamin a

Vitamin A najdemo v rdeči zelenjavi, korenju, paradižniku, rdeči pesi in v temno zeleni zelenjavi, kot so špinača, regrat, peteršilj, kopriva.

Prav tako se nahaja v rumeni zelenjavi, rdečem, rumenem in zelenem sadju, mleku in mlečnih izdelkih, jajcih in ribjem olju.

 

Pomanjkanje vitamina B

Kadar vas pesti pomanjkanje vitaminov v telesu, morate preveriti, katerih vitaminov vam primanjkuje.

Vitamini skupine B imajo velik pomen na naše telo. Kar osem vodotopnih vitaminov B ima v celicah človeškega telesa veliko presnovnih funkcij, pri katerih sodelujejo kot koencimi. Pomanjkanje vitaminov v telesu pogosto povzročijo prav vitamini iz skupine B.

Vitamin B1 – Tiamin:

 Pomanjkanje vitamina B1  se pokažejo kot motnje v presnovi ogljikovih hidratov, kot anoreksija, hujšanje, oslabelost mišic, apatičnost, zmedenost in razdražljivost. Lahko pride tudi do okvar živčevja in odpovedi srca. Pogosto so ogroženi uživalci alkohola in narkotikov.

Dober prehranski vir za vitamin  B1 so kvas, stročnice, polnozrnata žita, krompir, tuna, oreščki in svinjina. Tiamin se med kuhanjem izgubi, prav tako ni obstojen pri visokih temperaturah.

pomanjkanje vitaminov skupine B

Vitamin B2 – Riboflavin: 

Vitamin B2 je toplotno odporen, pomanjkanje se kaže v motnjah vida z organskimi spremembami na očeh in sluznicah, ki ranljive in pogosto krvavijo. Riboflavin je pomemben pri sestavi dveh encimov za izgradnjo energije.

Največ vitamina B2 boste dobili, če boste uživali kvas, mleko, drobovino in veliko zelenjave.

pomanjkanje vitamina b2

Vitamin B3 – Niacin:

Če vam primanjkuje vitamina B3, se bo to najprej poznalo na vaši koži, ki bo postala mlahava in uvela. Lasje bodo brez leska, nohti pa krhki in lomljivi.

Vitamin B3 boste nadomestili, če boste uživali piščančje prsi, svinjino, govedino, mlečne izdelke, suhe slive, datlje in avokado. Kot prehransko dopolnilo za zdravje las, kože in nohtov, priporočamo mineral msm!

vitamin b3 v hrani

 

Vitamin B6 – Piridoksin:

 Če vam primanjkuje vitamina B6, se vam bodo začeli pojavljati ekcemi in izpuščaji, lasje vam bodo prej osiveli in izpadli.

Če vam primanjkuje vitamina B6, si privoščite kakšno pivo, saj je v pivskem kvasu veliko tega vitamina, prav tako je v bananah, puranu, govedini, orehih, jajcih in zelju.

v kateri hrani je vitamin b6

Vitamin B12 – Kobalamin: 

Vitaminu B12 včasih niso posvečali veliko pozornosti, v zadnjem času pa ugotavljajo, da pomanjkanje tega vitamine lahko povzroči precej bolezni. Pri uravnoteženi prehrani, nam tega vitamina ne bi smelo primanjkovati.

Če pa nam ga vseeno primanjkuje, ga je potrebno obvezno nadomestiti. Hude posledice pomanjkanja lahko privedejo do neozdravljive paralize, demence in možganskih poškodb.

Simptomi pomanjkanja so tudi depresivnost ali tesnobnost, kronična utrujenost, oslabljen imunski sistem, srčna obolenja, razna rakava obolenja. Z nadomeščanjem vitamina B12 si lahko pomagate tudi pri nespečnosti, astmi, diabetesu, hudemu stresu, kožnih obolenjih in pri menopavzi. Kako si pomagati v menopavzi si lahko preberete tukaj!

Vse te težave so dovolj velik razlog, da preverite, če vam primanjkuje vitamina B12. Najdete ga v hrani živalskega izvora in nekaterih algah, predvsem v algah spirulina in chlorella. Največ vitamina B12 je v telečjih jetrih, piščančjih prsih, svinjini, hobotnici, v jajcih, govedini in rakih.

Vitamin B5 – Pantotenska kislina:

Vitamin B5 je pomemben za zaščito čustvenega in telesnega stresa, izboljšuje vitalnost in upočasnjuje proces staranja.

vitamin b12 pomanjkanje

Vitamin B9 – Folna kislina:

 Folna kislina sodeluje pri nastajanju serotonina, hormona sreče, ter noradrenalina in dopamina, ki sta odgovorna za prenos živčnih dražljajev. Pri starejših je za slabokrvnost večkrat posledica pomanjkanja vitamina B9. Dobimo ga z uživanjem zelene listnate zelenjave, jetrc, drobovine, kvasa in sadja.

Pomanjkanje tega vitamina se kaže kot kronična utrujenost, izguba apetita in nespečnost.

Najdemo ga v mesu, stročnicah in polnozrnatih žitih.

pomanjkanje vitamina c simptomi

Vitamin B7-  Biotin: 

Glavna naloga vitamina B7 je presnova ogljikovih hidratov in maščobnih kislin. Zagotavlja energijo za možgane. Pomaga pri uravnavanju holesterola, saj mu preprečuje nalaganje na stene ožilja. Preprečuje sivenje las, ohranja zdravo kožo, lase,in nohte.

pomanjkanje folne kisline simptomi

Vitamin B7

Vitamin B7 uničujeta alkohol in kontracepcija. Pomanjkanje povzročajo antibiotiki, znaki pomanjkanja pa so vnetje kože, oslabelost, depresija. Najdemo ga v paradižniku, jajčnem rumenjaku, jetrih, cvetači in stročnicah. (1)

Viri:

Dr. Jorg Grunwald, Zelena lekarna

Klaus Oberbeil, Z vitamini do zdravja

One thought on “Pomanjkanje vitaminov v telesu – vitamini skupine A in B

  1. Pingback: Vitamini - kako nadomeščamo porabo vitaminov v gorah - kaj so vitamini >