V današnjem prenapetem in hitenja polnem vsakdanu, se vsak posameznik kdaj sreča s stresom. Kaj je stres? Kaj so vzroki za stres? Kako jih prepoznati na zelo enostaven način?

Okrepite imunski sistem! POGLEJ TUKAJ!

Ta vprašanja se ljudem porajajo takrat, ko se znajdejo v kakšni neljubi situaciji. Seveda pa vsi ljudje ne reagirajo enako na stres. Določen dogodek je za nekoga stres, poln groze in strahu, za nekoga drugega pa je vzpodbuda za večjo motiviranost in učinkovitost.

Stres je čustveni, duševni, telesni, je reakcija celega telesa in povzroča spremembe na vseh organih in celicah.

Poznamo neintenziven, kratkotrajen stres, ki ga imenujemo tudi pozitiven stres, spodbuja tvorbo novega spomina, kreativno razmišljanje, dinamičnost in motiviranost za delo. Pozitiven stres za človeka ni škodljiv, bolj problem je, ko pride do intenzivnega, kroničnega stresa.

Kako prepoznati kronični stres?

Vzroki za stres so lahko različni, prav tako se vsak posameznik odzove drugače. Pozitiven stres, ki ga dnevno doživljamo in ki nas spodbuja, motivira in spodbuja naše možgane k tvorbi novega spomina, je koristen in vsakodnevno prisoten.

Kadar  je telo izpostavljeno dolgotrajnemu stresu brez počitka, organizem počasi odpove in pokažejo se prvi bolezenski znaki, ki so posledica intenzivnega kroničnega stresa.

images-17

Obvladajte stres! POGLEJ TUKAJ!

Vzroki za stres, ki privedejo do kroničnega stresa, so ponavadi v dolgoletnih vzorcih. Takšna oseba ima ponavadi neurejeno življenje, težave s partnerjem, težave z alkoholom, s starši, konflikti v službi, finančne težave, ponavadi pa se pridružijo še bolezni, ki jih povzroča stres.

Zaradi dolgotrajnega stresnega stanja, je v telesu stalno zvišana količina izločenega kortizola, ki povzroča veliko nevarnih bolezni. Glavne bolezni, ki so posledica dolgoletnega stresa so sladkorna bolezen, debelost, zvišana raven maščob, močna imunska oslabitev.

Psihični znaki se kažejo kot nespečnost, utrujenost, težave pri komuniciranju, pogosto oseba misli na samomor, prenajedanje zaradi stresa. Vsi ti simptomi  so že znaki depresije ali anksioznosti.

Kaj storiti, ko so nam znani vzroki za stres?

Žal sami zelo pozno spoznate, da ste v kroničnem stresu. K zdravniku se odpravite, ko vas kakšna bolezen popolnoma onemogoči, takrat tudi niste več v stanju, da bi hodili v službo ali opravljali vsa opravila, ki nam jih nalaga življenje.

Zdravljenje kroničnega stresa je dolgotrajno in težavno. Vsak mora nekaj narediti zase, spremeniti je potrebno način življenja, spremeniti prehrano, pojdite v naravo na sprehod, v knjižnico po dobro knjigo, predvsem pa se izognite dejavnikom, ki v vas sprožajo stres.

Seveda je to včasih težko, saj ne morete  čez noč rešiti težav, ki vas  pestijo. Poskusite  pa lahko! Pogumno se soočite s težavami, mislite pozitivno, izogibajte se konfliktov s partnerjem in v službi, za pomoč poprosite prijatelje, starše ali pa kakšno skupino za samopomoč. Oglasite se lahko tudi pri psihiatru, če vas moti odziv okolice, jim pač ne povejte.

Obvladajte stres!

Ko so odpravljeni vzroki za stres, seveda vaših težav še ni konec. Zato je treba stres obvladati, prej ko se tega naučite, lažje bo vaše življenje. Nekaj preprostih nasvetov kako obvladati stres:

  • Čimveč se družite z ljudmi, ki so pozitivni, veseli in vam vlivajo moč in optimizem.
  • Kadar začutite, da vas je nekaj vznemirilo, prekinite delo, zaprite oči, globoko vdihnite in izdihnite, nato pa nekoliko počasneje nadaljujte delo.
  • Bodite organizirani! Na sestanek se odpravite raje nekoliko prej, bodite urejeni in prijazni.
  • Poskrbite zase in si omislite vsaj en konjiček, lahko se vpišete v fitnes, ali pa začnete pisati knjigo….ja, lahko si tudi kupite psa ali muco!
  • Plešite! Plešite! Ples sprošča, po njem boste vedno veseli in optimistični.
prenos-19

Plešite! Klikni sliko!

  • Začnite opazovati in ceniti majhne stvari, sončni žarek, cvet, ki rumeno žari, sončni zahod. Vzemite si čas za majhne stvari, saj iz majhnih postanejo velike!
  • Začnite uživati čimveč sadja in zelenjave, ukrotite kronično utrujenost in okrepite imunski sistem.
  • Uživajte s spolnosti, ki je del našega življenja in zagotovo sprošča stres!
  • Veliko se sprehajajte, če imate dovolj moči, lahko tudi tečete! Občutek težkih nog bo izginil!
  • Kadar ste v kroničnem stresu, imate pogosto suho in razpokano kožo, slab zadah in lase brez leska. Za pomoč preberite članke, ki opisujejo rešitev teh težav.