Futr.si

Vlaknine za prebavo in zdravo hujšanje

vlaknineVlaknine so neprebavljiv del hrane, potujejo skozi vsa prebavila in se izločijo z blatom. Pomembno za naše telo pa je to, da se skupaj z blatom izločijo tudi strupi in ostanki prebavljene hrane.

Odkar smo se začeli prehranjevati z modernimi živili je strmo naraslo število posameznikov, ki imajo težave z zaprtjem in povečano telesno težo. Zato je hujšanje in skrb za zdravo prehrano postalo del našega vsakdana.

Vlaknine – zelo pomembne za naš organizem

Normalno čiščenje črevesja nam zagotavljajo živila katerih sestavine še imajo ovojnico, zato je sadje najbolje jesti neolupljeno.

Poznamo vlaknine dveh oblik, to so prava celuloza in polceluloza. Prava celuloza je glavna sestavina rastlin in je trda in hrapava.

kje so vlakninePolceluloza v vodi nabrekne in postane želatinasta, nahaja se skoraj v vseh živilih. Za boljšo prebavo in kot naravno odvajalo priporočamo indijski trpotec!

V hrani živalskega izvora celuloze ni, vsebuje samo nekaj polceluloze. Ta med kuhanjem razpade, zato je bolje, da uživate čim več surove hrane.

Pomanjkanje uživanja vlaknin lahko privede do kroničnega zaprtja, to je bolezen, ki jo ne uvrščamo med nevarne bolezni, a resnica je lahko precej drugačna.

Kadar se črevesje ne redno in normalno prazni, ostanejo strupi in ostanki prebavljene hrane dolgo v črevesju in ga nenehno zastrupljajo.

Posledice so pogosti glavoboli, bruhanje, pogosto pa lahko privede tudi do raka na debelem črevesju.

V razdraženem in poškodovanem črevesju lahko bakterije povzročijo infekcije, zaradi počasnega praznjenja pa je lahko ovirano tudi normalno izločanje poškodovanih celic.

Pomen vlaknin pri hujšanju

vlaknine za hujšanjeShujševalne diete, ki vsebujejo veliko beljakovin pogosto povzročijo zaprtje. Zaužite vlaknine pa sprožijo krče, ki potiskajo blato proti zadnjiku, kar imenujemo peristaltični refleks.

Tanko črevo iz obroka, ki vsebuje celulozo absorbira samo 92,5% kalorij, medtem ko iz rafiniranih živil izčrpa kar 98% kalorij.

Pri shujševalni dieti obvezno posezite po zelenjavi, s tem bo vaš organizem dobil veliko vlaknin. Zelenjava oblikuje velik volumen, kar daje občutek sitosti. Prav tako ima malo kalorij, vsebuje veliko vode in ima veliko vitaminov, ki so predvsem v vrhnji plasti. (1)vlaknine za prebavo

Celuloza lahko na začetku uživanja povzročijo nekaj vetrov in napihnjenosti, vendar lahko te prehodne težave ublažimo z jogurtom, lahko pa uživamo tudi rastlinske vlaknine v kapsulah. (2)