Futr.si

Kaj morate vedeti, preden se lotite veganske prehrane?

veganska hranaVeganstvo je med nami manj poznano kot vegetarijanstvo, čeprav se vse več ljudi odloča za ta način prehranjevanja. To ni neka modna muha, pač pa je to način življenja, za nekatere pa tudi brezpogojna ljubezen do živali in narave. Vegani v svoji prehrani, ne uporabljajo nobenih živalskih delov, niti živalskih proizvodov. Veganska hrana ne vsebuje nobenega mesa, rib, mleka in mlečnih izdelkov, niti jajc.

 

Manj znano je dejstvi, da vegani ne uživajo niti vitaminov, ki so v prodaji v obliki želatinskih kapsul, ki vsebujejo stearinsko kislino. Razlog za to je ta, da starinsko kislino pridobivajo v klavnicah, zato za vegane ti izdelki niso sprejemljivi. Veganska hrana temelji na sadju, zelenjavi in žitih. Veganska hrana je pogosto tudi na jedilniku ljudi, ki želijo shujšati ali obnoviti življenjske energije.

 

 

Kako se pripravlja veganska hrana?

 

Na prvi pogled se zdi, da je pripravljanje veganskih obrokov težko, saj je na voljo bolj malo sestavin. V veganski hrani ni živalskih beljakovin, sladkorja in razhudnikov. Najprej pomislimo, da nam ostane samo še zelenjava in sadje, a to seveda ni res.

 

veganstvo

Na voljo imamo bogato paleto živil, ki mogoče na tako zelo poznana, a vseeno zelo okusna. Na naši mizi se bo tako znašla ajdova kaša, proso, kus kus, bulgur, kinua, amarant, čičerika, sejtan, tofu in tempeh. Za vso živalsko hrano obstaja rastlinska alternativa, tudi za sladice.

 

Nekaj osnovnih navodil za pripravo veganske hrane

 

  • Ko prvič pripravljamo novo vegansko jed, se raje točno držimo recepta. Ko bo pripravljanje obrokov postalo rutina, lahko po okusu dodajamo sestavine, kakor želimo. Sčasoma bomo kakšen recept sestavili tudi sami in ga prilagodili svojim željam.

 

  • Kadar veganskemu obroku dodajamo  tamari in umeboši, ju vedno dodajamo med kuhanjem in počasi, dokler jed ne dobi primernega okusa.

veganska prehrana

  • Če je le mogoče, hrano kuhajmo na štedilniku na les ali plin. V lesu je akumulirana sončna energija, ki se z izgorevanjem sprošča. Elektrika je samo toplota in vsebuje kaotično energijo, ki se lahko prenese na hrano. Električna energija lahko pokvari okus hrane in oslabi prebavo.

 

  • Za pripravljanje obrokov ne uporabljamo aluminijastih posod, saj lahko v hrano pride aluminij, ki je zelo škodljiv za jetra. Lahko pa uporabljamo aluminijaste pladnje in folijo.

veganski proteini

 

  • Vegani načeloma ne uporabljajo mikrovalovne pečice, saj je takšna hrana mrtva in brez življenjske energije. Mikrovalovi povzročijo, da se začnejo molekule v hrani drgniti med sabo in se zato na silo deformirajo.

 

  • Vitamini, minerali in hranljive snovi, se spremenijo v snovi, ki so nepoznane človeškemu telesu in jih zato težko prebavi.

 

 

 

 

  • Švicarski, ruski in nemški znanstveniki, so naredili raziskavo, s katero so dokazali, da hrana iz mikrovalovne pečice, povzroča trajne poškodbe možganov, prekinitev produkcije moških in ženskih hormonov in rast karcogenih izrastkov v črevesju in želodcu.

 

veganska dieta

  • Hrano moramo pripravljati v mirnem vzdušju, brez naglice in slabih misli. Vedno najprej poskušajmo dobiti biološko pridelane sestavine, najboljše so od lokalnih kmetov, ki ne uporabljajo pesticidov.

Osnovne sestavine, ki jih potrebujemo za pripravo veganske hrane

 

Ko se odločimo za veganski način prehranjevanja, ugotovimo, da je v naši kuhinji veliko sestavin, ki jih bomo morali zavreči. Najboljše da stopimo do kakšne specializirane prodajalne z zdravo hrano in kupimo nekaj osnovnih sestavin. Priporočamo obisk spletne trgovine Zlata ptička, kjer boste dobili vse, kar potrebujete za sestavo dobrega veganskega jedilnika. 

 

Osnovne sestavine za sestavo veganskega jedilnika:

 

  • Nerafinirana in nejodirana morska sol, tamari in šoju.
  • Hladno stiskana olja. Za normalno kuhanje potrebujemo olivno olje, za kuhanje pri višjih temperaturah, pa potrebujemo še kakšno drugo olje. Primerno je sezamovo ali sončnično olje. (1)

 

kaj jedo vegani

  • Pri roki imejmo še alge kombu, kvasni namaz, rastlinska mleka, miso za dodatek k juham, veganski proteini, biološko moko, naravna sladila in še kakšno vegansko prehransko dopolnilo, za nadomeščanje vitaminov in mineralov. Najbolj priljubljena veganska prehranska dopolnila so alge spirulina, aronija, Camu camu, chia semena, maca, ječmenova trava in še mnoga druga. (2)

 

 

  • Vegani tudi ne uporabljajo kozmetičnih izdelkov, ki vsebujejo živalsko maščobo ali hormone. Nadomesti jih lahko veganska kozmetika ali preverjena naravna kozmetika.