Futr.si

Raziskali smo, kaj je lchf prehrana in za koga je primerna

lchf prehranaKaj je lchf prehrana in katera živila lahko uživamo pri lchf dieti? Lchf prehrana je način prehranjevanja, kjer omejimo uživanje ogljikovih hidratov in povečamo vnos maščob.
Takšno prehranjevanje v bistvu ni nič novega, saj so  naši predniki še ne dolgo nazaj, uživali svinjsko mast in kasneje margarino. Živila, ki vsebujejo živalske maščobe, so nadomestila rastlinska olja z veliko vsebnostjo omega 6 maščobnih kislin in razna industrijsko predelana živila, ki vsebujejo veliko škroba, ogljikovih hidratov in sladkorjev. lchf dieta, je primerna za ljudi, ki imajo prekomerno telesno težo, razna obolenja povezana z srcem in ožiljem, ter za vse, ki želijo spremeniti svojo prehrano.

Kaj je lchf prehrana in kako deluje v praksi?

lchf

 

Pri lchf prehranjevanju, se naše telo nauči, kako najbolje izkoriščati maščobe. Večina med nami tega enostavno ne zna, posledica je kopičenje kilogramov in razna obolenja, Več ko v naše telo vnašamo ogljikovih hidratov, več inzulina se sprošča.

 

 

lchf dieta

Zaradi tega porabimo manj maščob, ki pričnejo kopičiti zaloge. Kljub temu, da zaužijemo veliko ogljikovih hidratov, nimamo dovolj energije in smo ves čas lačni.

 

 

 

 

Seveda je to začaran krog, ki ga običajno prekinemo, ko zbolimo in smo prisiljeni spremeniti način prehranjevanja.

 

 

Pri lchf dieti je torej najbolj pomembno, da uživamo malo, ali celo nič ogljikovih hidratov. Zmanjšati moramo uživanje škroba in vseh vrst sladkorjev. Previdni moramo biti pri uživanju industrijsko predelane hrane, raje se potrudimo in se zapeljimo do bližnjega kmeta, ter kupimo sveža in preverjena živila. Če iz svojega jedilnika umaknemo ogljikove hidrate, lahko jemo veliko in skoraj vse ostalo, kar nam je všeč.
ketonska dieta
Dieta je zelo priljubljena tudi med ljudmi, ki želijo shujšati, saj pri tem načinu hujšanja, ni mučnega odrekanja hrani in stradanja.
LCHF prehranjevanje je primerno tudi za vegane in vegetarijance, s tem da morajo živalske maščobe nadomestiti z rastlinskimi živili, prav tako morajo z rastlinskimi viri nadomestiti beljakovine iz živalskih virov.

Dovoljena hrana pri lchf dieti

 

Če se odločimo za lchf dieto, se moramo prej dobro pozanimati, katera hrana je dovoljena in katera ne. Dovoljeno je meso, ribe, naravne maščobe in vsa zelenjava, ki raste nad zemljo. Prepovedan je sladkor in škrob. Sem prištevamo razne sladke pijače, prigrizke, kruh, testenine, riž in krompir.

 

 

 

Dovoljeno je uživanje vsega mesa, tudi svinjskega, govejega, divjačine in perutnine. Ni se nam potrebno izogibati mastnega mesa ali kože pri perutnini. Izbirajmo meso iz ekološke reje, izogibajmo se predelanim mesninam. Prav tako lahko posežemo po vseh ribah, tako morskih, kot sladkovodnih. Prepovedane so ocvrte ribe!

 

 

lchf dieta jedilnik

Jajca lahko uživamo v vseh možnih oblikah! Kuhane, pečene, stepene…Pri nakupu pazimo, da so jajca iz talne reje, še boljše je, če jih kupimo pri bližnjem kmetu, kjer se kokoši še pasejo okoli hiše.

 

 

Pri kuhanju uporabljamo naravno mast, maslo in smetano. Za maščobne omake lahko uporabimo kokosovo ali olivno olje.

 

beljakovinska dieta

Pri zelenjavi je enostavno! Uživamo lahko vso zelenjavo, ki raste nad zemljo. Privoščimo si lahko zelje, ohrovt, cvetačo, kumare, paradižnik, papriko, čebulo, olive, špinačo, šparglje, jajčevce in tudi gobe.

 

 

 

Mlečni izdelki naj bodo polnomastni, smetana je najboljša tista, ki ima 40% maščobe. Uporabljamo lahko kislo smetano, grški jogurt in polnomastne sire. Izogibamo se izdelkov z nizko vsebnostjo maščob in mleku z dodanim sladkorjem.

 

lchf dieta rezultati

Dovoljeni so naravni oreščki in semena, seveda ne predelani, ki vsebujejo konzervanse in soli. pri sadju moramo biti previdni, saj vsebuje fruktozo, zato raje posegajmo po jagodičevju. Dovoljene so maline, borovnice, jagode, robide in ostalo jagodičevje.

 

 

Prepovedana hrana pri lchf dieti

 

Izogibajmo se sladkorja, posebej gaziranim pijačam, sadnim sokom in energijskim napitkom. Prav tako so prepovedane čokoladice, slaščice, peciva, sladoled in vsi drobni, sladki prigrizki. kavo in čaj pijemo brez sladkorja!

 

 

ketonska dieta izkušnje

Omejiti moramo uživanje škroba! Največ ga je v kruhu, testeninah, krompirju in seveda v čipsu! Prepovedana je margarina, saj vsebuje veliko omega 6 maščob.

 

 

Odpovedati se moramo tudi pivu, saj zelo hitro absorbira velike količine ogljikovih hidratov.  (1)

 

 

Sadja se izogibamo zaradi velike količine sladkorja, ampak občasno si ga le privoščimo. Občasno lahko spijemo nekaj požirkov suhega vina ali kakšen viski. V zmernih količinah je dovoljena temna čokolada, ki vsebuje 70% kakava. (2)