Zakaj se uporablja SEO analiza

posted in: Aktualni zapisi | 0

SEO analiza je proces, ki se izvaja za lastnike tistih spletne strani, ki se želijo intenzivneje začeti ukvarjati z optimizacijo svojih internetnih strani. SEO analiza pokaže kje, iz vidika SEO spletne optimizacije, se analizirana internetna stran nahaja in pomaga razkriti pristope k optimiziranju spletnih strani. Z namenom, da se izboljšajo SEO rezultati spletnih strani.

V tem zapisu so podrobneje razloženi VSI najpomembnejši argumenti zakaj se uporablja SEO analiza ter kakšne koristi prinaša kakovostno izvedena analiza spletnih strani iz vidika SEO. Sicer pa si lahko posamezne primere SEO analiz, vključno z opisi izvedbe korakov, ki so bili izvajani na področju SEO, na podlagi teh analiz, ogledate na strani SEO analize strani Seo-Praktik.si.

SEO analiza prispeva k ugotavljanju začetnega stanja UVRSTITEV spletnih strani na Googlu

Če se želite resno lotiti optimizacije vaših speltnih strani in, še posebej, če vas zanima kako na področju SEO optimizacije, skozi več mesecev izvajanja optimizacije vaših strani, vaše inetrnetne strani, napredujejo, je nujno pred kakršnimkoli začetkom izvajanja optimizacije, preveriti in zabeležiti kje se trenutno nahaja vaša internetna stran v zvezi s SEO.

Začetni posnetek SEO stanja vaše spletne strani pove najmanj naslednje:

  • na katerih pozicijah se trenutno nahaja vaša spletna stran
  • s katerimi url naslovi se pozicionira vaša spletna stran na Googlu
  • s katerimi ključnimi besedami se vaša spletna stran že pozicionira na Googlu in na katerih mestih
  • hitre SEO rezerve, ki jih je mogoče takoj implementirati in razmeroma hitro doseči pozitivne premike prikazova vaših spletnih strani na Googlu

Da bi boste lažje predstavljali, poglejte primer prikaza začetnega SEO stanja ene izmed spletnih strani:

seo analiza posnetek zacetnega stanja

Na sliki so v prvem stolpcu zamegljene ključne besede s katerimi analizirana spletna stran že rangira na Googlu, zamegljeni so tudi natančni url naslovi s katerimi spletna stran že rangira na Googlu, so pa prikazane pozicije na katerih se spletna stran že pojavlja na Googlu. Takšna SEO analiza je osnova za izboljševanje pozicij spletne strani na Googlu, v prihodnosti. Bolj kakovostno kot se bo izvajala optimizacija spletne strani, višje pozicije si lahko spletna stran obeta v prihodnosti.

Višje pozicije spletne strani v prihodnosti prinašajo več obiskovalcev, slednje pa posledično več poslov in prodaje preko spletne strani.

 

SEO analiza pokaže t.i. hitre SEO priložnosti za hitro izboljšanje uvrstitev spletnih strani na Googlu

Praviloma zahteva optimizacija spletnih strani več mesecev in ogromno dela (ter znanja), da prinese prve vidne, merljive in “otipljive” rezultate. Vendar različni optimizacijski prijemi in taktike različno hitro vplivajo na boljše rezultate vaših spletnih strani. Zato je zelo pomembno, da znate z analiziranjem različnih SEO priložnosti prepoznati takšne, ki vam prinašajo t.i. “hitre SEO zmage” od tistih za katere bo potrebno več energije in napora ter na koncu koncev, tudi več stroškov.

Ena izmed najhitrejših možnosti za izboljšanje vaših spletnih strani je identifikacija priložnosti, ki jih pokaže SEO analiziranje naslovov, meta opisov in H oznak spletnih strani. Na spodnji sliki je prikazano kakšne rezultate je pokazala SEO analiza vstopne strani futr.si v povezavi z ustrezno optimiziranih SEO naslovom in meta opisom:

seo analiza naslov meta opis

Isto (brezplačno) orodje za SEO (na povezavi najdete opise delovanja več kot 30 različnih SEO orodij) vam omogoča tudi analiziranje H oznak v zavihku headings (na sliki), analiziranje notranjih in zunanjih povezav po spletni strani, analiziranje slik iz vidika ustrezne optimizacije ter analiziranje ustreznega strukturiranja podatkov v vaših vsebinah (t.i. schema mark up).

Kot vidite na sliki orodje analizira tudi robots oznako (robots tag) in ali gre pri analiziranem url naslovu za kanonikalizirano stran ali ne.

S pomočjo takšnega analiziranja spletne strani lahko zelo hitro pridete do prvih SEO priložnosti, ki se vam jih splača najprej optimizirati, zato, da boste čimprej videli izboljšane uvrstitve vaših spletnih strani na Googlu.

SEO analiza pokaže priložnosti iz vidika tehnične ustreznosti vaše spletne strani

Višje na Googlu so praviloma uvrščane tiste spletne strani, po katerih je varno brskati, ki omogočajo hitro nalaganje vsebin in, ki imajo enostavno navigiranje po spletni strani. Z namenom, da se obiskovalci speltne strani čimbolj znajdejo med vsebinami na spletnih straneh.

K odkrivanju priložnosti iz tega SEO vidika prispeva t.i. tehnična analiza speltnih strani. Hitrost nalaganja spletne strani in priložnosti za izboljšave lahko analizirate s pomočjo orodja Google Page Speed Insights, varnost brskanja po spletni strani zagotovite z namestitvijo brskanja po https protokolu in z namestitvijo varnega, t.i. SSL certifikata. Uporabniško izkušnjo na svojih speltnih straneh pa boste izboljšali v kolikor boste svoje spletne strani uredili tako, da se te prikazujejo prijazno mobilnim napravam (mobile friendliness).

Kakovostna SEO analiza prinaša še naslednje koristi:

  • izboljšanje natančnosti targetiranja na ključne besede. S kakovostno SEO analizo ne boste targetirali več na preveč splošne ključne besede, hkrati pa ne boste za posamezne targetirane ključne besede, izbirali napačnih vrst in oblik spletnih vsebin. Za vsako ključno besedo, ki jo uporabniki vtipkajo v Google, stoji drugače iskalni namen. Za vsak iskalni namen (nakupni, informativni, navigacijski, transakcijski,…) je, iz stališča SEO, smiselno pripraviti ustrezno vrsto vsebine. SEO analiza pa pokaže kakšno vrsto vsebine (npr. blog post, video vsebino, seznam, itd…) je smiselno pripraviti za targetirane ključne besede.

 

  • kakovostna SEO analiza pomaga prepoznavati obnašanje obiskovalcev na spletnih straneh. Bolj natančno kot znamo predvideti kaj konkretno na vaših splltnih straneh zanima obiskovalce (kam klikajo, katere vsebine si oglejujejo najraje, kako dolgo se zadržujejo na posameznih vsebinah, itd…), bolj natančno lahko usmerjamo tok svojih obiskovalcev spletnih strani do ciljev spletnih strani.

 

  • SEO analize pomagajo prepoznati vsebine na vaših speltnih straneh, ki škodijo boljšim uvrstitvam vaših spletnih strani na Googlu. Napačn o je sklepanje, da višjim uvrstitvam spletnih strani na Googlu, botruje čimpogostejše objavljaje novih in čim daljših spletnih vsebin. Če se v svojih spletnih vsebinah ponavljate kot “jara kača”, slednje ne prispeva k večjemu  zaupanju obiskovalcev v vašo spletno stran, hkrati pa tudi Googlovim pajkom povzročajo podobne vsebine težavo, saj ne morejo ugotoviti katere spletne vsebine so na vaši spletni strani bolj pomembne od drugih. Slednje ne prispeva k višjim, temveč prej k nižjim uvrstitvam vaših strani na Googlu.

 

  • dobra SEO analiza vam omogoča spremljanje uvrstitev in izvajanje SEO aktivnosti konkruence. V kolikor vas mika dosegati odlične rezultate z optimiziranjem vaših spletnih strani na Googlu, bom tako ali drugače, na Googlu potrebno prehiteti konkurenco. Lažje in hitreje jo boste prehiteli v kolikor boste nadzirali kje se na področju spletne optimizacije vaša konkurenca, nahaja in katere aktivnosti na področju spletne optimizacije, vaša konkurenca, izvaja. Hitreje in bolj intenzivno od vaših konkurentov lahko delate in optimizirate svoje spletne strani samo, če veste kako intenzivno in hitro dejansko vaša konkurenca tudi optimizira svoje spletne strani.
  • dobra SEO analiza vam pomaga replicirati vaše učinkovite SEO prakse na vaših spletnih straneh ali na tujih/konkurenčnih speltnih straneh, ki prinašajo rezultate. Na podlagi teh podatkov lahko v prihodnosti svoje SEO aktivnosti usmerite izključno v tisate aktivnosti, za katere že vnaprej veste, da vam bodo prinesle rezultate.

Uporabno:

  • kako se izvede SEO analiza (angl. video):

Ostali nasveti:

Viri: