Pisanje člankov [kako jih pisati, da vam ne bo treba najemati zunanjih piscev]

posted in: Aktualni zapisi | 0

Pisanje člankov je že vrsto let dejavnost za katero se zanima vedno več podjetij. Razlog je v tem, ker je potreba po objavljanju vsebin, tako na internetu kot v tiskanih medijih, s povečano potrebo po izpostavljanju in promociji podjetij, ves čas v porastu. Posledično so zahteve za pisanje člankov vedno večje, hkrati pa tudi cene za pisanje člankov med ponudniki, iz leta v leto rastejo.

V tem članku je podrobno napisano kako se sami lotite pisanja člankov za vaše potrebe oz. kako pisanje člankov za potrebe vašega podjetja pospravite pod svojo streho. S tem pa se izognete iskanju kakovostnih piscev drugod, posledično pa tudi stroškom, saj pisanje člankov, pri tistih, res kakovostnih piscih, niti ni poceni.

Če potrebujete za svoje potrebe redno in kakovostno pisanje člankov, je spodnji članek, defintiivno za vas…

Najprej dilema: za koga je primerno, da pisanje člankov pospravi “pod svojo streho” in za koga je bolj primerno, da pisanje člankov naroča izkušenim piscem

Pisanje člankov za potrebe vašega podjetja (npr. članki za bloge na spletnih straneh, PR članki za promocijo na medijskih spletnih portalih, teksti za spletne strani, besedila za objave na socialnih omrežjih, članki za tiskane medije, itd…) lahko izvajate sami, lahko pa naročite drugim piscem.

Kdaj pospraviti pisanje člankov pod lastno okrilje (pišete sami oz. nekdo v vaši ekipi)

Prednosti samostojnega pisanja člankov so v tem, da v takšne članke sigurno bolj vključite vašo stroko in osebni ton sporočil, kot to lahko naredi tri četrtine ostalih piscev, ki se s pisanjem sicer že redno ukvarjajo dlje časa. Zakaj? Zato ker vašo stroko in vaš način razmišljanja, vaše vrednote in vaš pristop k sporočilom (npr. duhovitost in humor v vaših sporočilih), lahko najboljše “zajamete” v člankih, sami. Še posebej, če je vaša dejavnost precej specifična, je praktično nemogoče, da boste našli pisca člankov, ki se spozna na vašo stroko in hkrati na kakovostno pisanje člankov, tako kot se na stroko spoznate vi sami. Razen, če pisca člankov, najdete pri vaši konkurenci.

Slabosti tega, da poskušate pisanje člankov, pospraviti pod svoje okrilje, so predvsem v tem, da nekateri enostavno niso “rojeni” za pisanje in jim pisana beseda nikakor ne steče, pisanje kakovostnih člankov pa tudi vzame precej časa. Tako, da je odločitev o tem ali boste pisanje člankov opravljali v lastni režiji v glavnem povezana s tem, za kakšne potrebe potrebujete članke.

Statične tekste, takšne, ki se ne bodo pogosto spreminjali (npr. besedila na spletnih straneh, besedila pri opisih produktov in kategorij v vaših spletnih trgovinah, PR članki, ki jih boste promovorali preko različnih medijev in tiskovin, itd…) je včasih skoraj boljše naročati izkušenim piscem in tistim, ki se s pisanjem ukvarjajo redno. Ker ti poznajo zakonitosti pisanja za različne potrebe, hkrati pa, vsaj tisti kakovostnejši, upoštevajo tudi slovnična pravila in vključujejo lektoriranje.

Za članke, ki jih potrebujete masovno (npr. 1 krat na teden nov članek za vaš blog na spletni strani ali SEO članki za potrebe izvajanja offsite SEO optimizacije spletnih strani) izberite samostojno pisanje, ker boste s tem pridobili več stvari: manjše stroške za redno ustvarjanje novih vsebin, predvsem pa izkušnje pri pisanju člankov, ki vam bodo v prihodnosti pomagale, da boste tudi ostale vrste člankov in vsebin, ki jih potrebujete, lažje in hitreje, izvajali sami oz. v okviru vaše ekipe.

Če želite kadarkoli v prihodnosti strošek pisanja člankov znižati na minimum, je edina pot, da začnete s pisanjem člankov čimprej sami – ker s tem vadite hitrost pisanja, hkrati pa tudi pretočnost pisane besede (da bodo vaši članki bralcem lahko razumljeni in zanimivi).

Kdaj se odločiti za najem zunanjega pisca člankov

Prednosti, ki jih prinaša najem zunanjih piscev člankov so predvsem v njihovih izkušnjah, ker se zunanji pisci člankov s pisanjem ukvarjajo vsakodnevno. Zunanjim piscem so poznane zakonitosti zanimivega in uporabnega pisanja, ogromno zunanjih piscev zelo dobro pozna tudi aktualne pravila za pisanje člankov po SEO pravilih (t.j. katera pravila upoštevati, da bodo napisani članki, objavljeni na vaših spletnihs traneh, uvrščena na prva mesta v iskalniku Google), hkrati pa ima marsikateri izkušeni zunanji pisec že ogromno kilometrine pri pisanju za različne panoge.

Slabosti, ki jih lahko prinese (ni pa nujno) najem zunanjega pisca člankov so:

  • če sami nimate izkušnje s pisanjem člankov, težko ocenite koliko je vredno pisanje člankov drugih. težko boste ocenili koliko časa je potrebnega za posamezen članek, pa tudi cenovno ne boste nikoli povsem sigurni ali plačujete za posamezne članke preveč.

 

  • druga (potencialna) slabost najema zunanjega pisca člankov je, da kljub zagotavljanju večine piscev, da imajo izkušnje, izberete takšnega, ki pravzaprav nima izkušenj s pisanjem člankov. V najslabšem primeru naletite na takšnega pisca, ki kopira vsebine iz drugih tekstov in spletnih strani.

 

  • tretja (potencialna) pomanjkljivost pri najemu zunanjih piscev člankov pa je, da brez lastne izkušnje pisanja člankov, težko ocenite kaj sploh je kakovostno napisan članek. Medtem, ko je pri marsikaterih člankih kakovost stvar okusa in kreative avtorja, se pri nekaterih člankih (npr. člankih, ki jih boste objavljali na vašem blogu na spletni strani, tekstih, ki jih boste objavljali na socialnih omrežjih,..) kakovost meri s konkretnimi številkami (npr. doseženo uvrščenostjo članka na Googlu, doseženim številom lajkov na socialnih omrežjih, doseženim dosegom (reach) članka na socialnih omrežjih, itd…)

 

Če ste v uvodnem poglavju prišli do ugotovitve, da je za vaše potrebe, najboljše, da članke pišete sami, so spodaj podane konkretne iztočnice na kaj paziti in na kaj biti pozoren pri samostojnem pisanju člankov…

 

Kako pisati članke, da vam ne bo treba iskati zunanjih piscev [točke od najpomembnejše navzdol]

 

  • vsi napisani članki naj bodo unikatni oz. originalni. Kopiranje vsebin iz drugih člankov (tudi, če kopirate samo posamezna poglavja) vas lahko spravi v težave. Zraven etičnega in moralnega prekrška, lahko imate s kopirano vsebino iz drugih člankov, še težave z avtorji originalnih člankov (npr. tožba), hkrati pa kopirani članki slabo vplivajo tudi na vašo blagovno znamko. Sledilci, ki sicer berejo vaše članke, vas bodo, če bodo ugotovili, da so vašo vsebino prebrali že drugje, zapuščali, upoštevajte pa tudi, da se med vašimi sledilci sigurno nahajajo tudi vaši konkurenti. Ti vas lahko prijavijo ali, pa, če ste kopirali njihove vsebine, celo tožijo. In tožbo tudi dobijo.

 

  • članki naj bodo pisani na enostavno razumljiv način. Ne pišite člankov tako kakor, da nagovarjate cele množice ljudi, ampak kakor, da članek pišete eni osebi s katero se pogovarjate. To sicer ne pomeni, da v svojih člankih ne pazite na slovnico in pravopisje, ampak pomeni, predvsem to, da ste pri pisanju člankov pozorni na razumevanje sporočanega. Pišite članke kakor, da v besedilih pojasnjujete tematiko nekomu, ki obiskuje največ 6. razred osnovne šole. Nasvet ene znane avtorice številnih člankov Lorrie Morgan je, da naj vaše pisanje člankov zveni kakor, da se z nekom pogovarjate po telefonu.

 

  • ne uporabljajte strokovnih izrazov, slenga in narečja. S svojimi članki želite, da vas publika, ki jo nagovarjate, razume. Vaši strokovni izrazi, sleng in narečja niso poznana vsem. Razumite, da uporaba strokovnih izrazov ne vodi k temu, da ste v očeh bralcev, večji strokovnjak, ampak nekdo, ki se ga ne razume.

 

  • pišite jedrnato. Jedrnato pisanje pomeni, da poskušate s čim manj besedami povedati bistvo. Skrivnost kakovostnega pisanja člankov ni v tem, da napišete čimveč, ampak v tem, da poveste bistvo. Na razumljiv, privlačen in enostaven način.

 

  • uporabljajte kratke stavke. Če pišete na dolgo in široko, izgubite pozornost svojih bralcev. Stavki naj bodo kratki in jedrnati.

 

  • vadite, vadite in še enkrat vadite. Noben pisec člankov ni postal dober s prvim napisanim člankom. Dober, hiter, razumljiv in zanimiv pisec člankov se postane z vajo. Če se bojite, da bi vaše pisanje člankov, preko katerih šele vadite, videlo “preveč oči”, vadite pisanje člankov na spletnih straneh ali platformah, ki jih preprosto ne vidi toliko oči. Če npr. vadite pisanje člankov za Google, začnite s pisanjem takšnih člankov, ki targetirajo na ključne besede, ki jih v Google vtipka malo ljudi. Kasneje, ko se boste v svojem pisanju, počutili bolj samozavestno, preklopite na ključne besede, ki jih vtipka več uporabnikov Googla.

 

  • izogibajte se praznim floskulam in besedam, ki ne povedo nič. Jedrnato pisanje člankov pomeni, da čimprej preidete k bistvu. Npr.: če v vašem članku postavite kot naslov enega poglavja “kako glivice na nohtih”, ne začnite vaše članka z razlago o tem kaj so glivice na nohtih, kako nastanejo in podobno. Ampak z odgovorom: “glivice na nohtih odstranite tako, da…” Ali pa: “glivice na nohtih odstranite z….”

 

  • vsaka trditev ima svoj zakaj. Ko pišete stavke v svojih člankih, upoštevajte, da se bralec ob prebiranju vaših vsebin, ves čas, sprašuje zakaj. Zakaj se to sprašuje? Ker dvomi v napisano. Ker vas ne pozna. Mogoče se je z vašim člankom srečal prvič, mogoče dvomi iz čisto naravnih vzgibov. Zato poskušajte vsem svojim trditvam dodati argumente. Bodisi lastne, bodisi argumente drugih (npr. kot vir vaših trditev, npr. raziskava, študija,…).

 

Kako pisati članke sam – oporne točke

  1. izberite tematiko o kateri boste pisali
  2. identificirajte publiko kateri namenjate članek
  3. raziščite dejstva, ki bodo podkrepila zgodbo vašega članka
  4. sestavite grobo zasnovo članka (glavni naslov in naslove poglavij)
  5. napišite osnutek
  6. prečistite besedilo, da bo pogovorno in razumljivo
  7. SEO optimizirajte članek (če želite, da bo prikazan na Googlu)
  8. pred objavo članek preberite naglas (proofreading)

 

Kako dolgi naj bodo vaši članki

Dolžina posameznega članka je odvisna od namena članka.

Če je vaš namen pisanja članka vašim bralcem podati osnovne informacije o obravnavani tematiki, potem naj bo članek kratek.

Če je vaš namen članka temeljito pokriti obravnavano tematiko, potem napišite dolg članek, navedite čimveč virov in vključite vse mogoče odgovore, ki jih obravnavana tematika zahteva. PR članki so ponavadi dolgi okrog 1500 besed, SEO članki za potrebe offsite SEO optimizacije so ponavadi dolgi med 300 in 500 besed, za članke na blogih vaših spletnih strani pa se priporoča dolžina med 1500 in 2000 besed. Članki in objave na socialnih omrežjih so praviloma bistveno krajše.

Primer ravno prav dolgega članka oz. vsebine za tiste, ki jih npr. zanima kaj je bilanca stanja in kaj izkaz poslovnega izida, najdete na povezavi Bilanca stanja in izkaz poslovnega izida – Ebonitete.si. Kako veste, da je dolžina članka na predstavljeni povezavi ravno pravšnja? To veste tako, da preverite kje na Googlu se nahaja ta članek. Če v Google vtipkate besedno zvezo “bilanca stanja”, boste članek iz spletne strani www.ebonitete.si, našli na tretjem mestu (junij 2022).

Kako izberete ustrezen format članka

Formati člankov se med seboj razlikujejo.Drugačen format članka boste izbrali za vsebino, preko katere želite ponuditi določeno storitev, prikazati produkt ali poučiti stranke.

V člankih, v katerih želite ponuditi storitve boste izpostavili glavne argumente za nakup storitve (glejte primer članka za ponujanje storitve zavarovanje terjatev na prvafina.si), v člankih v katerih želite predstaviti produkte, boste izpostavili koristi, ki jih posamezni produkt prinaša (in ne lastnosti produkta). Članek za poučevanje strank boste spisali tako, da ta po poglavjih vodi bralca od najpomebnejše informacije, navzdol. S tem boste dosegali visoko branost ustreznih člankov glede na namen tistih, ki vaše članke berejo.

Ali lahko več različnih formatov člankov združite v en članek

Več različnih formatov (npr. PR članek, SEO članek, besedilo za prodajno stran, itd…) lahko združite v en članek. Pri tem bodite pozorni na vrsti red posamezne vsebine v članku.

Če ocenite, da je vaš članek prvenstveno namenjen pridobivanju povpraševanj, potem na vrh članka postavite ponudbeno vsebino.
Če ocenite, da je vaš članek v prvi vrsti namenjen informiranju publike, potem na vrh članka postavite vsebino, ki informira.
Če ocenite, da vaša vsebina enakomerno nagovarja kupce in tiste, ki se šele informirajo o vaši ponudbi, potem obe vsebini postavite na začetek članka, vzporedno drugo drugi. Na ta način boste zadovoljili obema vrstama publike: tisti, ki kupuje in tisti, ki se informira.

Res dober primer takšnega članka najdete na povezavi kjer je hkrati predstavljena ponudba za izvedbo team buildinga in informacija o tem zakaj je tean building za podjetja sploh pomemben. Članek najdete na povezavi team building Paintball-Ljubljana.si.

 

O različnih vrstah člankov in njihovih cenah (SEO članki, PR članki, …)

Pri pisanju člankov ni odveč upoštevati, da se pisanje člankov, za različne potrebe, med seboj, zelo razlikuje. Na trgu je največ potreb po pisanju PR člankov, SEO člankov, člankov za bloge spletnih strani, tekstov za opise produktov in storitev v spletnih trgovinah ter člankov za tiskane medije. Posebno poglavje predstavljajo prevodi člankov v druge jezike. Od vrste članka je odvisna cena članka. Podrobnosti o tem kaj je potrebno vedeti za kakovosten SEO članek, najdete na povezavi.

Dodatne informacije:

  • predvsem za potrebe tega, da bo vaše pisanje člankov vidno na Googlu, je priporočljivo, da čim bolj natančno poznate aktualna pravila, ki odločajo o tem ali bo vaš članek na Googlu dejansko prikazan. To so t.i. SEO pravila. Aktualnim pravilom, ki jih zajema SEO (t.j. optimizacija internetne strani oz. optimizacija posameznih člankov), najdete na povezavi.

Uporaben video za pisanje člankov:

 

  • brezplačni tečaj za kakovostno pisanje člankov po SEO pravilih > www.spletna-optimizacija.com
  • s svetovanjem za pisanje člankov se danes ukvarja ogromno piscev in tudi SEO strokovnjakov, ki so pretežno usmerjeni v kakovostno pisanje SEO člankov za Google. O tem kaj pričakovati od kakovostnega SEO svetovalca, smo pisali na povezavi SEO svetovanje ter kaj od njega pričakovati.

Viri:

1 – How to Write Articles