Kako skrbimo za zdravo prebavo in preprečimo nastanek hemoroidov?

hemoroidiHemoroidi se pojavijo, ko krvne žile danke nabreknejo, se vnamejo in celo krvavijo. Kljub vsem tem težavam, ki se kažejo kot srbečica in zbadajoča bolečina, mnogi zaradi sramu, ne poiščejo zdravniške pomoči.

 

Krvavitev iz hemoroidov običajno ni boleče in se razlikuje od analnih razpok, ki povzročajo boleče krvavitve.

 

Hemoroide imajo pogosteje ljudje, ki imajo močno povečano telesno težo in  pogoste težave s prebavo. Posebej so občutljivi posamezniki, ki imajo kronično zaprtje, veliko sedijo in tudi ljudje, ki pogosto dvigajo težka bremena.

 

Najpogosteje je za nastanek hemoroidov vzrok kronično zaprtje, ki ga lahko preprečimo z uživanjem več vlaknin in z redno telesno vadbo. Pomaga tudi uživanje tekočine in probiotikov. 

 

Kako uspešno preprečimo nastanek hemoroidov?

 

Za preprečevanje hemoroidov je najbolj pomembna zdrava prehrana, saj s tem preprečimo težave z prebavo in nabiranje odvečnih kilogramov. Predvsem moramo paziti, da se naše črevesje ne upre in postanemo kronično zaprti.

hemoroidi znaki

 

 

Blato mora biti primerno mehko, če se pojavi zapeka ali zaprtje,  to še poslabša stanje hemoroidov. Za preprečevanje zaprtja, moramo uživati veliko vlaknin.

 

Vlaknine za preprečevanje zaprtja

 

 

Vlaknine so balastne snovi, ki pomagajo, da je prebavna kaša gostejša in počasneje prehaja iz želodca v tanko črevo. Naš organizem vlaknin ne more prebaviti, a so kljub temu izredno pomembne za zdravo črevesje. Vlaknine delimo na topne vlaknine in netopne vlaknine.

 

 

 

Med netopne vlaknine prištevamo velike, kompleksne molekule. Te dajejo celičnim stenam rastlin trdnost. Netopne vlaknine nespremenjene potujejo po prebavnem traktu, saj jih črevesne bakterije in encimi ne morejo razgraditi. Pomembno prispevajo h količini blata, zapolnijo črevesje in spodbudijo njegovo gibanje. Tako prebavna kaša hitro potuje po črevesju naprej.

 

Hrana, ki vsebuje netopne vlaknine:

  • polnozrnata žita in žitne luščine
  • lanena semena
  • oleseneli deli listnate in gomoljaste zelenjave
  • lupine sadja in zelenjave
  • stročnice

 

Topne vlaknine imajo veliko zmožnost absorbcije, nabrekanja in tvorjenja sluzi. Pomembne so za enakomerno in spolzko konsistenco blata. Topnih vlaknin encimi prav tako ne razgradijo, lahko pa jih črevesne bakterije. Topne vlaknine so pomembna hrana za mlečnokislinske bakterije.

 

topne vlaknine

Razgradijo jih v kratkoverižne in maščobne kisline, kar je predvsem koristno za črevesno floro in sluznico. Kratkoverižne maščobne kisline znižujejo vrednost pH v črevesju in vzpostavljajo optimalno kislo okolje.

 

 

Optimalno kislo okolje je pomembno, saj zavira rast škodljivih bakterij in spodbuja resorpcijo mineralnih snovi, posebej kalcija.  Celice črevesne sluznice, lahko iz maščobnih kislin, tudi pridobivajo energijo.

 

Hrana, ki vsebuje topne vlaknine:

  • oves in izdelki iz čistega ovsa
  • sočna zelenjava
  • meso sadja, predvsem jabolka, hruške in kutine

 

 

indijski trpotec

 

 

 

 

Hemoroidi so pogosto posledica kroničnega zaprtja

 

 

Odvajanje blata se pri ljudeh zelo razlikuje. Nekateri odvajamo enkrat do dvakrat na dan, drugi pa samo nekajkrat na teden. Kadar je odvajanje še redkejše in je naše blato trdo, muči pa nas napihnjenost in napenjanje, potem imamo verjetno težave z zaprtostjo.

 

zaprtje

Če se zaprtje spremeni v kronično zaprtje, potem obstaja velika možnost, da se nam pojavijo hemoroidi. 

 

K zdravniku moramo, kadar zaprtja ne odpravi hrana, bogata z vlakninami in veliko gibanja. Vedno se moramo posvetovati z zdravnikom, če na blatu opazimo kri, saj je to lahko simptom raka debelega črevesja.

 

Koliko vode je priporočljivo popiti na dan?

 

Vodo imenujemo eliksir življenja! Strokovnjaki priporočajo dnevno od 1,5 litra vode do 2 litra. Vendar marsikdo med nami ne popije toliko vode! Priporočeno količino vode moramo porazdeliti na enakomerne obroke čez cel dan. Nikakor ne smemo biti brez tekočine cel dan, nato pa zliti vase nekaj kozarcev vode. Ko se staramo, občutek za žejo popušča, zato morajo biti starejši ljudje še bolj previdni, da popijejo dovolj tekočine.

 

pitje vode na dan

 

 

Za preprečevanje nastanka hemoroidov, je prav tako pomembno, da pijemo veliko tekočine. Da preprečimo zaprtje in poskrbimo za zdravo črevesje, bi bilo najbolje uživati mineralno vodo.

 

 

Previdni moramo biti pri izbiri raznih športnih napitkov, saj lahko vsebujejo veliko sladkorjev in malo vitaminov in mineralov.

 

 

Prav tako moramo biti previdni, da ne pijemo samo sadnih in zelenjavnih sokov, saj si lahko dolgoročno pridelamo težave s sladkorjem in kalorijami. Kadar si pripravljamo sveže sokove, ali kupimo že pripravljene sadne sokove, jih raje vedno razredčimo z mineralno vodo, ki je lahko z mehurčki ali brez.

 

 

Prav tako previdno pri uživanju mlečnih napitkov! Za prebavljanje mleka, mešanih mlečnih napitkov, jogurtov ali pinjencev, naše telo potrebuje vodo. Samo z vodo, lahko skozi ledvice odplakne stranske produkte, ki nastanejo po razgradnji mlečnih produktov.

 

Zaradi tega, mlečnih izdelkov ne prištevamo med priporočeno dnevno količino tekočine!

 

 

Tudi smoothiji,  ki so tako zelo popularni v zadnjem času, niso čisto brez nevarnosti. Tekoč obrok sadja namreč pride naravnost v želodec in ker nam ni potrebno gristi, nadaljuje pot naravnost v tanko črevo.

 

Hormoni za sitost se nimajo časa aktivirati in zato pride v tanko črevo velika količina kalorij s sladkorji, ki jih organizem ne more vseh izkoristiti. Žal pa se z njimi obilno nahranijo bakterije, ki ljubijo sladkor, mi pa smo hitro po zaužitju smoothija, spet lačni in žejni.

 

Kako pravilno piti, da zaščitimo prebavila?

 

Ali vemo, kako pravilni piti?

  • Seveda nam najbolj prija hladna ali celo mrzla tekočina, vendar naša prebavila najbolje prenašajo pijače, ki imajo sobno temperaturo.

 

  • Bolečine v trebuhu, so pogosto posledica preveč zraka v prebavilih. Pri teh težavah, se moramo izogibati gaziranih pijač.

 

voda za zaščito prebavil

 

  • Kadar imamo pretrdo blato ali smo celo zaprti, posezimo po gaziranih pijačah. Pijmo jih v večjih požirkih in pogosto, saj bomo tako črevesje spodbudili k živahnejšemu gibanju. Hemoroidi nam seveda tudi grozijo, kadar imamo pretrdo blato in se na školjki preveč naprezamo.

 

  • Kadar imamo premehko blato ali celo drisko, se moramo izogibati gaziranim pijačam. Tekočino uživamo v manjših požirkih, ki jih porazdelimo čez cel dan.

 

Kakšno hrano moramo uživati, da zaščitimo črevesje in preprečimo nastanek hemoroidov?

 

Za zaščito prebavil ne odloča samo hrana, ki jo pojemo, pač pa tudi to, kako jo kombiniramo. Združevanje živil je še posebej pomembno, kadar imamo hemoroide, saj lahko z nepravilnim prehranjevanjem stanje še poslabšamo.

hemoroidi zdravljenje

 

Hrana, ki blagodejno vpliva na črevesje:

  • Uravnotežena in mešana prehrana, ki vsebuje veliko zelenjave, zmerne količine dobrih maščob in sveži izdelki iz kislega mleka. Tukaj si lahko izberete zdrave recepte z zelenjavo!

 

  • Bolniki s prebavnimi težavami in z hemoroidi, naj se izogibajo sladkih jedi in živil, ki vsebujejo veliko ogljikovih hidratov.

 

  • Če upoštevamo zgornja navodila, smo že naredili premik od uživanja netopnih vlaknin, do uživanja topnih vlaknin.

 

hemoroidi naravno zdravljenje

 

  • Za vzdrževanje zdrave črevesne sluznice, moramo vsak dan uživati fermentirana živila in izdelke iz kislega mleka.

 

  • Ne pozabimo uživati dovolj tekočine!

 

 

 

Uporabljeno besedilo v članku in viri:  Hemoroidi, zaprtje, vetrovi, pitje vode, zaščita črevesja